Retencion por Embargo
Gepost door yvonneluisa 
Retencion por Embargo
23 februari 2014 00:22
Hallo

Wij hebben sinds een paar jaar een woning in Spanje, we hebben deze volledig legaal gekocht en nu heb ik tot mijn verbazing bericht gekregen van de bank dat er door de Spaanse fiscus beslag is gelegd op mijn bankrekening "retencion por Embargo" en dit tot 2035 !!!

Weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan doen stoppen.
Er wordt geld door de fiscus van onze rekening gehaald, de ene keer op mijn naam, de andere keer op die van mijn man. Zo hebben ze ons in 2013 ongeveer 400 euro van de rekening gehaald (wij waren in toen in de veronderstelling dat het kadastrale voorheffing was, dus we hebben dat ook niet verder nagekeken)
Voor 2014 hebben ze tot nu toe 127 Euro van de rekening gehaald

wie o wie weet raad ?
Re: Retencion por Embargo
27 februari 2014 22:40
[quote] bericht gekregen van de bank dat er door de Spaanse fiscus beslag is gelegd op mijn bankrekening "retencion por Embargo" en dit tot 2035
Weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan doen stoppen.[/quote]

Het beste neem je contact op met de Spaanse belastingsdienst zelf , zij gaan je helemaal correct kunnen vertellen waar het om gaat .

Heb je je grondlasten betaald de IBI ?
Je hebt toch binnen de termijn van 15 dagen de registratiekosten voor de aankoop van je woning betaald?
Ben je resident in Spanje ?
Meestal gaat het om een verkeersboete (van een paar jaar geleden)

Wij kunnen enkel gissen de belastingsdienst kan je verder helpen



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2014 23:12 door lucky. (bekijk wijzigingen)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen