NIE aanvraag
Gepost door Eddy Vanhuysse 
NIE aanvraag
14 februari 2013 15:12
Wij hebben onze NIE-nummer aangevraagd in Brussel. De dinsdag zijn we langs geweest, de volgende dag zat het nummer reeds in onze e-mailbox. Met al die verhalen van 8 weken wachten, geen rekening mee houden. Wel rekening houden dat het maar 3 maanden geldig is.
Personen van het Spaanse consulaat waren zeer behulpzaam en vriendelijk.
Re: NIE aanvraag
20 mei 2013 13:25
Wij gaan binnenkort ook ons NIE-Nummer halen hopenlijk gaat het hier in Holland net zo snel als bij U in Belgie....smiling bouncing smiley
Re: NIE aanvraag
20 mei 2013 16:29
Eens alles in orde was, ging het snel. De volgende keer in Spanje vonden we ons droomhuis. Toch ben je verplicht een advokaat aan te stellen om alles te onderzoeken. Die kon ook het NIE nummer aanvragen. Nu moet hij enkel een verlenging aanvragen.
Re: NIE aanvraag
23 mei 2013 23:32
Wij hebben ook weinig problemen gehad bij onze aanvraag, heeft een week of twee geduurd voor we de mail ontvingen.

Is het maar drie maanden geldig?? Dat wist ik niet en zie ik er ook nergens op vermeld staan.
Wat moet je doen voor een verlenging?
Re: NIE aanvraag
24 mei 2013 00:21
Het nummer zelf blijft altijd hetzelfde, de houdbaarheidsdatum is slechts 3 maanden. Eens je stappen zet om te kopen zal uw advokaat een verlenging aanvragen. Dat allemaal inbegrepen in de 1000 euro die ik daarjuist aanhaalde.
Re: NIE aanvraag
24 mei 2013 19:13
Vreemd...

Ons attest is van 18/10/2012, we hebben het zelf aangevraagd zonder advocaat.

We hebben in februari 2013 de akte getekend met dat attest en daar heeft niemand iets van gezegd, noch de advocaat, noch de notaris.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen