Vervoer gezocht voor 2 fietsen vanaf Santiago naar NL
Gepost door Bas 
Bas
Vervoer gezocht voor 2 fietsen vanaf Santiago naar NL
21 maart 2012 19:01
Hey allemaal,

Dit voorjaar fiets ik samen met mijn vader naar Santiago de Compostella.
We hebben tickets geboekt voor de terugreis bij Iberia. Helaas lijkt het erop dat de luchtvaartmaatmaatschappij onze fietsen niet mee terug kan nemen.

Daarom ben ik op zoek naar vervoer van onze fietsen vanaf Santiago terug naar Nederland (Amsterdam). Wij komen eind mei aan in Santiago en vliegen op 1 juni.
Is er iemand die nog ruimte over heeft vanwege een verhuizing of iets dergelijks?

Of, is er iemand die een gouden tip heeft om op betaalbaar wijze onze fietsen op transport te krijgen?

Bedankt,

Bas
Re: Vervoer gezocht voor 2 fietsen vanaf Santiago naar NL
09 april 2012 00:48
Dag Bas,

volgens mij kan je ook een fiets meenemen bij Iberia, alleen kost dit een vast bedrag van 75€ en komt er 20€ bij als je geen eigen fietstas of doos hebt... dit is uiteraard veel MAAR heb enkele weken zelf een oplossing trachten te vinden om een fiets van Spanje naar België te krijgen::: heb verschillende verhuisfirmas gecontacteerd en ben bijna achterover gevallen van de prijzen die zij hanteren!!! Prijzen van 175€ tot zelfs 400€ zijn zeer gebruikelijk en dan moet je hem nog zelf in een doos steken!
Ik heb toen een maatschappij gevonden die mijn fiets voor 60€ wou meenemen... en enkele dagen erna kon ik hem afhalen in Belgie... zij staken hem zelf in een doos!

Daarom, hou er rekening mee dat een fiets vervoeren (meestal) veel geld kost... tot voor enkele jaren was dit maar amper 20€ maar nu is dit een veelvoud geworden!
Ik weet niet of ik de contactgegevens mag neerschrijven van de firma die ik heb gebruikt... mogelijk dat er wel iets te regelen valt dat zij jou fiets komen ophalen... daarom, moest je interresse hebben kan je me altijd een email sturen... jommeke_espana(at)hotmail.com (at natuurlijk vervangen door @)

...
Bas
Re: Vervoer gezocht voor 2 fietsen vanaf Santiago naar NL
10 april 2012 16:17
Hi Jommeke,

Dank voor je reactie! Ik stuur je een PM voor de gegevens.
Ondertussen heeft Iberia aangegeven de fietsen toch mee te kunnen nemen voor €90,- per fiets.

Daarnaast heb ik een fietsvervoerder Santiago -> NL gevonden voor €120,- per fiets.


Groet,

Bas
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen