medicatie tegen ziekte van Crohn gedekt door publieke Zorgverzekering in Spanje?
Gepost door nieuwleveninspanje 
medicatie tegen ziekte van Crohn gedekt door publieke Zorgverzekering in Spanje?
10 april 2018 21:38
Beste mensen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik probeer mij online zo goed mogelijk in te lezen en ben nu vooral opzoek naar mensen met Crohn die geemigreerd zijn naar Spanje.

Ik ben benieuwd in hoeverre dezelfde medicatie in Spanje voor handen is (ik krijg 1 x per 2 maanden per infuus Remicade en slik dagelijks Azathioprine) en in hoeverre deze medicatie/ medische kosten gedekt zijn via de publieke zorgverzekering in Spanje?

Graag kom ik met ervaringsdeskundigen in contact!

Alvast hartelijk bedankt!

Groeten.
Re: medicatie tegen ziekte van Crohn gedekt door publieke Zorgverzekering in Spanje?
23 juli 2018 06:57
Ik zit met hetzelfde probleem... bij mij elke vier weken baxter.
Binnen enkele jaren zou ik willen emigreren naar Spanje en ben op zoek naar lotgenoten om ervaringen uit te wisselen.
Zelf heb ik een bericht ook aangemaakt,
Re: medicatie tegen ziekte van Crohn gedekt door publieke Zorgverzekering in Spanje?
23 juli 2018 06:57
Ben al jaren crohn patient. Een vijftal jaren geleden een halve meter dunne darm operatief verwijdert.
Sedertdien neem ik medicatie zoals pantomed en questran.
Daarbij kreeg ik elke 8 weken renzina baxter (gelijkwaardig aan remicade).
Onlangs werd het interval gebracht naar vier weken omdat ik aanhoudende diaree had.
Ben allergisch aan immuran (direct pancreas ontsteking).
Aanvankelijk voor de operatie gestart met de inspuitingen humira maar dit hielp niet veel daarom de baxters.
Binnen enkele jaren zou ik graag emigreren naar Spanje en dit baart me serieuze zorgen.
Zijn er mensen op dit forum die geimmigreerd zijn naar Spanje en ook de baxters nog moeten krijgen ?
Wat met de zorgverzekering ? In Belgie heb ik een degelijke hospitalisatie verzekering maar vraag me af of dit in Spanje ook mogelijk is indien ik reeds als.crohn patient gekend ben.
Ook methotrexaat enkele maanden gekregen maar daar begon mijn lichaam ook slecht op te reageren.
Graag advies bij emigratie naar Spanje,
Alvast dank.
Goedendag.
Bent u inmiddels al wat wijzer geworden over de vergoeding in spanje voor het medicijn voor crohn.
Ik gebruik Stellara, deze wordt niet vergoed.
Weet u toevallig welke wel??
Hoor het graag van u.
Groet ALfred
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen