La marina San Fulgencio.
Gepost door berria 
La marina San Fulgencio.
13 juni 2010 20:58
Wij willen verhuizen naar La marina San Fulgencio.
Heb natuurlijk op internet al gekeken, ook hier gezocht met bovenstaande zoekwoord.
Maar er zullen ongetwijfeld hier op het forum mensen zitten die daar wonen.
Wij willen graag weten hoe het is om daar te wonen.
Is er veel te doen, zoeken een dansschool en Spaanse les.
Is het uitgaan en markten bezoeken in de buurt makkelijk te berijden?
Wat raden jullie ons aan om echt te gaan doen.
Weten wel al dat er een Mercadona, lidl en appie H zitten.
Het huis wat wij op het oog hebben is mooi en zouden wij graag gaan huren.
Maar het is een grote Urb. is het er niet te stil?
Kan je er draadloos internet krijgen met een hoge upload van minimaal 2mb, voor de kenners het is niet de download.
Meestal via een disk naar een antenne gestuurd.
Wij komen vaak in Albir, maar weten eigenlijk niks over deze omgeving.
Dus wie kan ons iets uit eigen ervaring vertellen..
Berria
Re: La marina San Fulgencio.
13 juni 2010 21:16
Beste,
zelf wonen wij er niet maar zijn er al enkele keren geweest om een kennis van ons te gaan bezoeken.
Ik zal dan ook mijn persoonlijke mening geven... zelf ben ik ook de streek rond Benidorm gewoon (dus Albir incl).

Awel geven ze me het mooiste huis van heel de urbanisatie GRATIS ik zou het nog niet eens willen!!!
Is natuurlijk te zien wat jij zoekt in Spanje maar La Marina ligt zo onnoemelijk ver afgelegen... en de zee kan je zelfs nog niet eens met een verrekijker zien!!!
We moet ik bekennen dat er, mijn inziens tochwel, alles te vinden is en je zelfs enkel Nederlands of Engels hoeft te spreken. Het is dan ook een urbanisatie waar het krioelt van de buitenlanders... in het merendeel engelse!

EEN TIP: jullie zeggen dat jullie willen verhuizen? Awel neem eens de moeite om gaan te kijken... over de A7 is het een klein uurtje rijden. En kijk zelf eens wat er te beleven is!
Want eerlijk gezegt wanneer jullie willen verhuizen ZONDER vooraf een kijkje te nemen gaan jullie één van de zovele opgelichte/misleide mensen zijn (die daar wonen) en gaan jullie bijzonder ongelukkig zijn!

Uiteraard kan niemand jou mening weten over LaMarina MAAR ga kijken eer je iets gaat/wil kopen en stel zelf vast waar je terecht komt! Zeker als je Albir en de aangename vakantiesfeer gewoon bent ga je in La Marina niet snel je draai kunnen vinden!!!

...
Re: La marina San Fulgencio.
13 juni 2010 21:27
Jommeke

Bedankt voor je mail.
Wij hebben er gekeken, huis was prachtig.
Ook de afstand naar het strand is te doen wel lekker rustige stranden.
Zijn ons bewust van een grote Urb. met hoofdzakelijk Engelse en Nederlanders.
Maar die heb je ook in Albir en zeker Benidorm waar ik absoluut nooit zou willen wonen.
Was op zoek naar mensen die er wonen of hebben gewoond.
Om hun ervaring te willen horen.
Hebben ook wel gedacht om naar Catral te verhuizen.

Berria
Re: La marina San Fulgencio.
15 juni 2010 17:58
Hoi Berria,
Bevalt het niet meer in Albir?
Ik heb jullie blog in het begin gevolgd.(maar kwam helaas geen nieuws meer bij)
Ik vind deze straak perfect.
Ligt er natuurlijk ook aan wat je doelen nu zo zijn.
Voor ons is deze streek blijvend.
Maar succes met je beslissingen
en misschien lees ik het wel op je blog
groetjes
Re: La marina San Fulgencio.
15 juni 2010 23:35
franking Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Berria,
> Bevalt het niet meer in Albir?
> Ik heb jullie blog in het begin gevolgd.(maar kwam
> helaas geen nieuws meer bij)
Zal het eerdaags even update
> Ik vind deze straak perfect.
Welke streek bedoel je San Fulgencio of Albir
> Ligt er natuurlijk ook aan wat je doelen nu zo
> zijn.
> Voor ons is deze streek blijvend.
> Maar succes met je beslissingen
> en misschien lees ik het wel op je blog
> groetjes
Leuk dat je onze Blog leest, zitten nu veel op hyves play-albir.
Maar zal onze site een update geven.
Wonen nu in een Appartament, wilde eigenlijk iets vrijstaand.
En eigenlijk weer eens een andere omgeving om te bekijken.
Kwamen vaak op vakantie in Albir.
Re: La marina San Fulgencio.
16 juni 2010 00:46
Wij zitten in de omgeving albir.
in alfaz.wonen wel vrijstaand.Maar we hebben nog 1 dochter.
Eigenlijk is hier genoeg vrijstaands te krijgen hoor.
Maar wat dat betreft zijn wij weinig thuis.Alleen siesta tijd lol.
Maar leuk dat je je blog gaat updaten.
tot lees
groetjes
Re: La marina San Fulgencio.
01 augustus 2010 23:04
Beste,
Het is volgens mij een rustige streek, natuurlijk als je dicht tegen de zee zit is het wel drukker dan elders.Wij bezitten sedert 1 jaar een finca in Albatera, dat is de andere kant van Elche, awel , we zijn wel nog niet op pensioen, maar wij snakken ernaar om hier terug te zijn.3 De rust, de kalmte, enz.... Spaans spreken doen wij nog niet, maar met een gecopierde cursus en veel geduld maken wij ons verstaanbaar, en de mensen apprecieren dat hier geweldig. we hebben hier zelfs meer vriendschap dan in Belgie.

groeten
Re: La marina San Fulgencio.
06 augustus 2010 23:08
Wij wonen in Benijofar, niet zo ver van San Fulgencio. Benijofar is niet zo groot, maar wel Spaans gebleven. We wonen hier bijna een jaar vast. We zouden niet meer in Belgie kunnen wonen, het weer, de vriendelijke mensen, alles zeer goedkoop, restaurant is hier nog betaalbaar. Wij komen uit Brugge, daar waren het toeristenprijzen om iets te drinken en te eten.
Een goede raad als je hier komt wonen, zoek ook de Spaanse inwoners op, ga naar hun feesten, als er iets te doen is, laat je zien, we hebben al verschillende Spaanse vrienden, doe de moeite om Spaans te spreken, ze zullen het apprecieren en verbeteren waar nodig. Ze weten dat de Vlamingen 4 talen kennen, en dat we ons willen aanpassen. Ga ook naar hun winkels, na een paar keer kennen ze jullie.
We hebben ook een site www.265.be (265 was ons huisnummer in Belgie, we hebben ons huis in Belgie zelf verkocht), er staat een blog op ' nieuws uit Spanje' en een fotoalbum, waar er foto's van steden, feesten en de omgeving hier opstaan.
Op onze blog staan er veel antwoorden op jullie vragen.
groeten
Connie en Marc
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen