voorkoming dubbele belasting
Gepost door saskia 
voorkoming dubbele belasting
19 maart 2010 03:56
Beste lezer,

ik bezit in spanje een stuk landbouwgrond met een waarde van ongeveer 300.000 Euro.
ik verpacht de grond voor 11.000 Euro per jaar.
daarover betaal ik 24% belasting in spanje.
ik weet dat er verdarg tussen spanje en nederalnd bestaat over voorkoming dubbele belasting.
wie kan mij helpen bij het berekenen wat ik nederland aan de fiscus schuldig ben.
en kun je me wellicht ook verwijzen naar de bronnen die ik kan gebruiken om zelf een goede berekening te kunnen maken.
Bij voorbaat veel dank.
Re: voorkoming dubbele belasting
19 maart 2010 06:48
Volgens het verdrag wordt onroerend goed belast in het land waar het staat, dus... :-)

Als je bedoeldt wat gebeurd er als je dit nu in NL aangeeft?, wel, door die -voorkoming dubbele belasting- bepaling, wordt e.e.a. rechtgetrokken. Iets anders is dat dit in bepaalde situaties wel als vermogen zal worden gezien.

Dit naast het evt opgeven van het stukje huurinkomten natuurlijk.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/03/2010 06:54 door Andrés -Andalucía loves you-. (bekijk wijzigingen)
25 maart 2010 03:49
Beste Saskia,
in Nederland die je eigenlijk de eigendom in het buitenland aan te geven.
Dat verdrag tussen beide landen is idd zo dat je geen 2x belast word MAAR LET OP!
In Nederland gaan ze de waarde (inkomsten) van jou eigendom bij het totaal BRUTO-bedrag tellen maar ze tellen direct daarna, normaal te betalen bedrag voor die Spaanse eigendom eraf, MAAR zoals ik al aangaf zal je bruto-inkomen op je belastingsaangifte hoger zal zijn!!! Hierdoor maak je kans dat je wel in een hogere belastingsschaal terecht komt en je eigenlijk toch stiekem meer belastingen zal moeten betalen in je thuisland Nederland!
Officieel betaal je dus GEEN BELASTING maar doordat je bruto-inkomen hoger is maak je kans toch hoger bedrag te moeten betalen aan de fiscus!
Hopelijk geraak je eraan uit... heb dit zelf enkele maanden geleden tot op het bod uitgespit hoe het in elkaar zat, vandaar dat ik je kan antwoorden...

...
25 maart 2010 19:58
Belastingverdag Nederland-Spanje
Tussen Nederland en Spanje bestaat een belastingverdrag ter vermijding van dubbele belastingheffing. Dit komt erop neer dat personen van één nationaliteit niet onderhevig kunnen zijn aan zwaardere heffingen of verplichtingen dan personen van het andere land die zich in dezelfde situatie bevinden. Tengevolge van dit verdrag is het volgende van toepassing:

- De lonen zijn belastbaar in het land waar het beroep uitgeoefend wordt.
- Pensioenen zijn belastbaar in het land waar de betrokkene woont.
- De inkomsten van vastgoed zijn belastbaar in het land waar het
vastgoed staat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen